ریاضی و کودک

آموزش مفاهیم ریاضی و خلاقیت به زبان ساده به کودکان

۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

اجتناب از مدرسه

ترس از ترس از مدرسه - دیداسکالینوفوبیا
توسط JACOB OLESEN38 نظرات

دیداسکالینوفوبیا
Didaskaleinophobia ترس از مدرسه یا ترس از رفتن به مدرسه است. تقریباً 2 تا 5 درصد از کودکان مدرسه ای مبتلا به چنین فوبیایی هستند. واژه Didaskaleinophobia از یونانی Didasko به معنی آموزش و phobos به معنی بیزاری یا ترس گرفته شده است. اصطلاح رایج دیگر برای ترس از مدرسه Scholionophobia است که از لاتین scius به معنی "دانستن" گرفته شده است.

ترس از ترس از مدرسه - دیداسکالینوفوبیا
اغلب به بچه ها معروف است که "بازی می کنند" یا مدرسه را ترک می کنند. با این حال ، کودکانی که این کار را می کنند همیشه از عصبانیت یا کسالت مدرسه نمی ترسند ، شایع ترین دلایل رفتار آنها است. شخصیت معروف مارک تواین ، تام ساویر نیز اغلب از مدرسه بازی می کرد اما او از ترس از هراس در مدرسه رنج نمی برد. در عوض ، او به سادگی "کارهای بهتری" انجام داد ، مانند یافتن ماجراجویی در فضای باز.

در مورد Didaskaleinophobes ، فقط فکر رفتن به مدرسه می تواند باعث حمله وحشت زده شود. اکثر روانشناسان معتقدند که چنین فوبیایی به طور معمول در کودکان 4 تا 6 ساله پیش دبستانی شایع تر است. این اغلب به این دلیل است که آنها برای اولین بار ایمنی خانه های خود را ترک می کنند. اغلب ، تشخیص این فوبیا دشوار است زیرا کودک خردسال نمی تواند ترس های خود را به طور دقیق بیان کند.

دلایل دیداسکالینوفوبیا
همانطور که قبلاً گفته شد ، تشخیص Didaskaleinophobia اغلب نیاز به تجزیه و تحلیل عمیق دارد زیرا ممکن است کودک خردسال به خودی خود از مدرسه نترسد. بلکه ترس از قلدری ها یا سوار شدن بر اتوبوس مدرسه ، یا سگ ترسناکی که در راه مدرسه با آن روبرو می شوید ، یا یک معلم به خصوص سخت گیر است که ممکن است مشکل را ایجاد کند.

کودکان بین 4-6 ساله که از ترس از هراس در مدرسه رنج می برند معمولاً اضطراب جدایی دارند. آنها می ترسند که ممکن است بعد از رفتن به مدرسه مادر (یا یکی از عزیزان) خود را دوباره نبینند. یک رویداد منفی یا آسیب زا (طلاق والدین ، ​​مرگ و غیره) در این زمان همچنین می تواند ترس از مدرسه را تقویت کند ، جایی که ذهن پاسخ هراسی را بارها و بارها به عنوان یک مکانیسم دفاعی در برابر اخبار آسیب زا بیشتر بازسازی می کند.

برخی از کودکان دبیرستانی (13 تا 15 سال) نیز ممکن است از Didaskaleinophobia رنج ببرند. این زمانی است که کار مدرسه به طور چشمگیری افزایش می یابد و دانش آموزان اغلب باید با موضوعات دشوار ریاضی ، علوم و غیره سر و کار داشته باشند. در عین حال ، بدن آنها نیز دچار تغییرات مرتبط با نوجوانی و بلوغ می شود و طبیعتاً این می تواند دشوار باشد. زمان با هورمون های هورمونی آنها

به طور کلی محیط ناامن مدرسه ، (گزارش های اخیر از آوردن اسلحه و سایر وسایل خشونت آمیز به مدرسه توسط کودکان) ، قلدری یا تغییر وضعیت در مدرسه جدید (که به آن امتناع از مدرسه می گویند) برخی دیگر از عوامل هستند که می توانند ترس از هراس مدرسه را ایجاد کنند.

مسابقه: آیا شما اختلال اضطرابی دارید؟ همین حالا امتحان بدهید
علائم ترس از هراس مدرسه
ترس از هراس مدرسه خود را در قالب علائم مختلف جسمی و عاطفی نشان می دهد.

بچه های کوچکتر ممکن است در تصور اینکه باید به مدرسه بروند گریه کنند ، فریاد بزنند یا دچار حمله اضطرابی شوند. آنها برای اجتناب ترس از مدرسه از مدرسه تظاهر به بیماری می کنند. برخی نیز تمایل دارند شب قبل گریه کنند. این امر می تواند برای والدین بسیار سخت و ناامید کننده باشد زیرا اغلب نمی توانند به کودک در رفع اضطراب شدید کمک کنند.
کودک ممکن است در هنگام مرگ در مدرسه در مورد مرگ/مرگ (به ویژه مرگ عزیزان) فکر کند. این ممکن است او را بیش از حد چسبیده به طوری که ممکن است والدین خود را دائماً در خانه سایه بزند. فوبیای دیگری نیز در کودک دیده می شود ، از جمله ترس از تنها ماندن ، ترس از تاریکی ، ترس از هیولا/ارواح و غیره.
سرگیجه ، تپش قلب ، خشکی دهان ، تعریق زیاد ، تنگی نفس ، حالت تهوع و حمله وحشت زدگی از دیگر علائم دیداسکالینوفوبیا است.
نوجوانان ممکن است در مورد فوبیای خود صحبت نکنند- با این حال ، آنها از اجتناب از رفتار مانند بروز بیماری جعلی یا بهانه و غیره برای جلوگیری از رفتن به مدرسه خودداری می کنند. افسردگی یکی از علائم رایج فوبیا است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

ترس از مدرسه

با نزدیک شدن به تعطیلات تابستانی سرگرم کننده ، از DIDASKALEINOPHOBIA (ترس از رفتن به مدرسه) آگاه باشید.
اجتناب از مدرسه ، امتناع از مدرسه و هراس از مدرسه اصطلاحات متداولی هستند که به جای یکدیگر برای توصیف مجموعه ای از رفتارها که بین 1 تا 5 درصد از کودکان مدرسه ای رخ می دهد ، استفاده می شوند. دانشجویان کالج همچنین هنگام شروع سال اول تحصیل ، بازگشت به دانشگاه یا حتی شروع تحصیلات تکمیلی ، "دلتنگی" را تجربه می کنند. صرف نظر از سن ، گذار به مدرسه یا دانشگاه نماد دستیابی به مراحل خاصی در رشد عاطفی است. ترس ، نگرانی و اضطراب احساسات معمول و عادی است که خانواده ها و دانش آموزان در این دوره سازگاری تجربه می کنند. توانایی کنترل این احساسات به ایجاد انعطاف پذیری طولانی مدت و تقویت مهارت های مقابله ای کمک می کند. تاب آوری عاطفی یک عامل محافظتی مهم برای "تقویت" چارچوب ذهنی ما برای دفع آثار سوء استرس داخلی و خارجی است.

کودکی که در کلاس ریاضی تلاش می کند
در برخی موارد ترس ، نگرانی و اضطراب در صورت عدم درمان می تواند منجر به رفتارهای ناسازگار قابل توجهی شود. آگاهی اولین قدم برای تسلط بر این نگرانی ها است. در زیر خلاصه ای از مواردی است که باید برای سن خاص جستجو کرد

سنین 5 تا 11 سال:
دلبستگی به والدین
بداخلاقی
اشک آور
از جدا شدن از والدین در خانه ، ماشین یا مدرسه خودداری می کند
گریه زیاد
شکایات فیزیکی مبهمی مانند گلو درد ، سردرد ، معده درد
سنین 11 تا 18 سال:
سرکشی
گریختن
اختلال در خواب
مخالف
عصبانیت
افسردگی
رده سنی 18 سال به بالا:
اضطراب
افسردگی
رفتار تکانشی و بی پروا
پست های تاریک در شبکه های اجتماعی
الکل/سوء مصرف مواد مخدر
انزوای اجتماعی
تهدیدهای خودکشی
این رفتارها توصیفی هستند و ماهیتی کامل ندارند. کودکان و نوجوانان از نظر جسمی و روحی به سرعت در حال تغییر هستند. بسیاری از اوقات رفتارهای ذکر شده در بالا از یک گروه سنی به گروه دیگر منتقل می شود.

علل احتمالی:
اضطراب ، نگرانی یا ترس خود را بشناسید و از آن آگاه باشید. دانش آموزان اغلب لحن احساسی مراقب خود را منعکس می کنند. استرس های خانوادگی (مانند درگیری های زناشویی ، مسائل مالی ، بیماری های جسمی/عاطفی ، نقل مکان و غیره) می تواند ناخواسته بدون توجه به سن به دانش آموز منتقل شود.

قبل از شروع آشنایی و عادی سازی محیط و مربیان ، یک تور مدرسه/کالج ترتیب دهید. این به شروع رابطه با مدیریت کمک می کند در صورتی که دانش آموز شما نیازهای خاصی داشته باشد. همچنین ، استرس و اضطراب پیش بینی برای شما و دانش آموز شما کمتر خواهد بود.

انتقال فیزیکی واقعی به مدرسه می تواند سخت ترین و سخت ترین باشد. انتقال باید سریع و حمایتی باشد اما لطفاً درنگ نکنید. ممکن است مجبور شوید فرزند خود را با گریه رها کنید اما در نهایت گریه کاهش می یابد. احساسات گناهکارانه خود را مدیریت کنید.

با والدین دیگر صحبت کنید تا از تجربیات آنها درس بگیرید. متوجه شوید که تنها ترس از مدرسه نیستید.
دانش آموز خود را تشویق کنید تا درباره ترس ها ، نگرانی ها و نگرانی های خود صحبت کند. فعالانه گوش دهید - صحبت کردن راهی برای ایجاد انعطاف پذیری و تقویت پیوند دانش آموز/والدین است.

از منابع مدرسه (مشاوران) استفاده کنید تا بیاموزید که چگونه به بهترین نحو شرایط را مدیریت کنید و از آنها کمک بخواهید.

به دانش آموز یک شی کوچک و معنی دار بدهید (مانند عکس حیوان خانگی مورد علاقه خود) که می تواند به عنوان یک "پوشش امنیتی" احساسی در زمان حضور دانش آموز در مدرسه عمل کند.

همیشه بر نقاط قوت دانش آموز خود تمرکز کنید. کودکان اغلب دردهای رشد جسمی دارند که بخشی طبیعی و سالم از رشد انسان است. دردهای احساسی نیز به طور مشابه رخ می دهد. آنها با آموزش ، آگاهی و حمایت از بین می روند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

کودکان اوتیسمی و ریاضی

برنامه درسی ریاضی برای افراد در طیف اوتیسم
به روز شده توسط ایمی مور گافنی ، M.A. ، CCC-SLP
ژانویه 2020
تدریس ریاضی به معلمان نیاز دارد تا نیازهای هر دانش آموز را تعیین کنند. ریاضی تشکیل شده است
بسیاری از اجزاء مانند اعداد و عملیات ، جبر ، هندسه ، زمان ، اندازه گیری ،
و مهارت های پول علاوه بر این ، شامل تجزیه و تحلیل داده ها و احتمالات ، فرایندهای مشکل است
حل ، استدلال و اثبات ، ارتباطات ، ارتباطات و نمایش. زیاد
چارچوبی برای آموزش ریاضیات وجود دارد و در حال توسعه است. فناوری نیز یک مورد جدید اضافه کرده است
ابعاد تدریس ریاضی استفاده از برنامه های درسی و برنامه های موفق بسیار مهم است
و تا حد امکان بر اساس تحقیقات انجام شود.
در زیر لیستی از چند نمونه از برنامه درسی و برنامه هایی است که می توان برای آموزش ریاضی استفاده کرد
برای افراد در طیف اوتیسم علاوه بر این برنامه ها ، لطفاً توجه داشته باشید که
بسیاری از برنامه ها ، کتاب ها ، استراتژی ها و منابع تکمیلی آموزش ریاضی به کودکان کم توان ذهنی دیگر وجود دارد که نیستند
شامل می شود اما در دسترس است بسیاری از این منابع توسط ساکنان ایندیانا از طریق دسترسی قابل دسترسی است
کتابخانه در م Instituteسسه معلولیت و جامعه ایندیانا. گنجاندن در این لیست ندارد
به معنی تأیید هر یک از برنامه ها است.
مرکز منابع اینتیانا برای اوتیسم ، م Instituteسسه معلولیت و جامعه ایندیانا ، دانشگاه ایندیانا ، بلومینگتون
2810 E Discovery Parkway-Bloomington، IN 47408-9801 ◊ 812-855-6508 ax Fax 812-855-9630
وب سایت IRCA - https://www.iidc.indiana.edu/irca
2
منبع: ALEKS®
نمرات: 3 تا 12
توضیحات: یک سیستم یادگیری تطبیقی ​​و آنلاین است که دقیقاً یک دانش آموز را ارزیابی می کند
دانش برای ارائه آموزش های شخصی از محتوای مبتنی بر استانداردها استفاده می کند ،
به طور خودکار مجددا ارزیابی می کند و بر اساس ارزیابی ارائه می دهد تا از تسلط اطمینان حاصل شود
و حفظ
فروشنده/شرکت: آموزش McGraw-Hill https://www.mheonline.com
منبع: بلوک های ساختمان ©
نمرات: قبل از K تا 8
توضیحات: برنامه درسی دیجیتال تکمیلی در قالب تطبیقی. طراحی شده برای
به طور خودکار بر اساس پاسخ های دانش آموزان تنظیم می شود. گزارش های مداوم و زمان واقعی
به معلمان اجازه دهید به راحتی پیشرفت دانش آموزان را ردیابی کرده و مشکلات احتمالی را شناسایی کنند
مناطق.
فروشنده/شرکت: آموزش McGraw-Hill https://www.mheonline.com
منبع: ریاضی اصلاحی
نمرات: 3 تا 12+
توضیحات: برنامه درسی آموزش های فشرده ای را با راهنمایی معلم در مورد مهارت های انتقادی و
مفاهیم ، با تمرکز بر محتوای اصلی محتوا را به مجموعه ای کوچک تقسیم می کند
مراحل مفهومی و مهارتهای تعبیه شده
فروشنده/شرکت: آموزش McGraw-Hill https://www.mheonline.com
منبع: برنامه درسی احصاء اولیه
نمرات: K تا 5
توضیحات: بسته آموزشی شامل برنامه درسی ریاضی چند ساله برای دوره ابتدایی
دانش آموزان مدارس که گواهی پایان تحصیل را دنبال می کنند. پایه و اساس را برای
ریاضی با تأکید بر روان و حس اعداد. مطابق با استانداردها
فروشنده/شرکت: شرکت دستیابی http://www.attainmentcompany.com
منبع: مساوی با ریاضیات
نمرات: K تا 5
توضیحات: برنامه درسی مبتنی بر استانداردها برای دانش آموزان دارای نقص ذهنی.
آموزش شامل مهارت های ریاضی قبل از آمادگی ، برای دانش آموزانی است که به آن نیاز دارند
اساسی ترین نقطه شروع ، به مهارت ها و مفاهیم ریاضی پایه ای موجود در
همه زمینه های محتوا ریاضی ، از جمله اعداد و عملیات ، اندازه گیری ، داده ها
تجزیه و تحلیل و احتمال ، جبر و هندسه. تأکید زیاد بر مشکل
حل در هر درس
فروشنده/شرکت: Ablenet https://www.ablenetinc.com
مرکز منابع اینتیانا برای اوتیسم ، م Instituteسسه معلولیت و جامعه ایندیانا ، دانشگاه ایندیانا ، بلومینگتون
2810 E Discovery Parkway-Bloomington، IN 47408-9801 ◊ 812-855-6508 ax Fax 812-855-9630
وب سایت IRCA - https://www.iidc.indiana.edu/irca
3
منبع: ریاضیات روزانهday
نمرات: Pre K تا 6
توضیحات: مفاهیم را آموزش می دهد و به دانش آموزان امکان می دهد مهارت های مختلف را تمرین کنند
نمایندگی ها بر حل مشکلات واقعی تمرکز می کند.
فروشنده/شرکت: آموزش McGraw-Hill https://www.mheonline.com
منبع: سری ریاضی را کاوش کنید
نمرات: 9 تا 12+
توضیحات: برنامه درسی مبتنی بر استانداردها برای مفاهیم ریاضی عملکرد برای دانش آموزان متوسطه
با مثالهای متناسب با سن
فروشنده/شرکت: شرکت دستیابی http://www.attainmentcompany.com
منبع: ریاضی Glencoe © 2015
نمرات: 6 تا 8
توضیحات: از رویکردی کاربردی استفاده می کند. شامل آموزش متمایز برای آموزش
درک مفهومی ، کاربرد ، مهارت های رویه ای و روان.
فروشنده/شرکت: آموزش McGraw-Hill https://www.mheonline.com
منبع: ریاضیات کاربردی
نمرات: K تا 12
توضیحات: برنامه ریاضی مبتنی بر مهارت های تکمیلی که بر ریاضیات اساسی تمرکز دارد
مفاهیم. چندین دستکاری ریاضی گنجانده شده است.
فروشنده/شرکت: شرکت دستیابی http://www.attainmentcompany.com
منبع: آکادمی خان ©
نمرات: قبل از K تا 12
توضیحات: فیلم ها و کتابخانه های آنلاین اضافی برای افزایش برنامه درسی ریاضی. شامل می شود
چالش های تعاملی ، ارزیابی ها و فیلم ها از هر رایانه ای با دسترسی
به وب مربیان ، والدین و معلمان می توانند دانش آموزان خود را ببینند
آموزش آنلاین
فروشنده/شرکت: آکادمی خان © http://www.khanacademy.org
منبع: برنامه درسی روزانه سطح ریاضی
درجات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

ریاضی برای کودکان کم توان ذهنی

آموزش ریاضی به دانش آموزان اوتیسم
آموزش ریاضی به دانش آموزان اوتیسم
اگر برای تدریس ریاضی به دانش آموز مبتلا به اوتیسم آماده می شوید ، به زودی متوجه می شوید که لحظات هیجان انگیز ، a-ha و همچنین چند چالش در راه خواهد بود. با این حال ، استفاده از استراتژی های خاص و شناختن فرزند خود در سطح دانشگاهی می تواند به تجربه لذت بخش برای هر دو شما کمک کند و به شما کمک می کند تا بر موانع مانند یک حرفه ای غلبه کنید.

این صفحه اطلاعات مفیدی ارائه می دهد که می تواند برای هر کسی که ریاضیات را به کودک مبتلا به اوتیسم آموزش می دهد مفید باشد. شما خواهید فهمید که چرا برخی از دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در ریاضیات برتری دارند ، در برنامه درسی ریاضی به دنبال چه چیزی هستند و چگونه Time4Learning می تواند به دانش آموز مبتلا به اوتیسم کمک کند تا موفق شود.

اوتیسم و ​​ریاضی
آموزش ریاضیات به کودک مبتلا به اوتیسم
برنامه درسی ریاضی برای دانش آموزان مبتلا به اوتیسم
برنامه درسی Time4Learning چگونه به دانش آموزان مبتلا به اوتیسم کمک می کند
اوتیسم و ​​ریاضی
شواهد در چند سال گذشته نشان داده است که کودکان مبتلا به اوتیسم آموزش ریاضی به کودکان کم توان ذهنی ممکن است دارای قوای شناختی خاصی در ریاضیات باشند. به نظر می رسد مطالعه ای که در 2013 در Biiat Psychiatry منتشر شده است با این نظریه منطبق است.

محققان دریافتند که بخش های خاصی از مغز در کودکان مبتلا به اوتیسم هنگام حل مسائل ریاضی فعال می شود و آنها در مقایسه با دانش آموزان بدون اوتیسم تمایل به استفاده از روش های مختلف برای حل این مشکلات دارند. در این مطالعه ، کودکان مبتلا به اوتیسم هنگام حل مشکلات اضافی دو برابر دانش آموزان در حال توسعه معمولی از تجزیه استفاده کردند. این استراتژی شامل تجزیه هر مشکل به مشکلات کوچکتر برای یافتن پاسخ است.

آموزش ریاضیات به کودک مبتلا به اوتیسم
از آنجا که اختلال طیف اوتیسم بسیار گسترده است ، در واقع یک روش خاص برای آموزش ریاضی به دانش آموزان مبتلا به اوتیسم وجود ندارد. به طور کلی در مورد دانش آموزان ، هر کودک روش ترجیحی خود را برای یادگیری دارد ، با نقاط قوت و ضعف خاص خود. آشنایی با فرزند خود در سطوح مختلف به شما این درک را می دهد که کدام روش تدریس بهتر عمل می کند.

با این حال ، برنامه درسی آنلاین Time4Learning بازنمایی و گروه بندی بصری را ارائه می دهد ، که مشابه استفاده از دستکاری های فیزیکی در کلاس درس است که اغلب توسط کودکان در طیف استفاده می شود. همانطور که بسیاری از دانش آموزان در طیف چیزها را به صورت فیزیکی و واقعی می بینند و درک می کنند ، به نمایش واقعی تعداد مواردی که اضافه می کنید ، کم یا ضرب می کنید کمک می کند. با گذراندن دانش آموزان به سطوح ابتدایی که مشکلات واژه ای را ایجاد می کنند ، Time4Learning همچنین ابزارهای رایگان اضافی را در اختیار خانواده ها قرار می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

ایده های آموزش ریاضی

ایده هایی برای آموزش اشکال به مهد کودک
مربوط
ایده هایی برای آموزش اشکال به مهد کودک
نویسنده: اریکا لوپ
سالهای ابتدایی مدرسه ، پایه و اساس ریاضیاتی را در اختیار کودکان قرار می دهد که در طول سالهای تحصیلی خود بر آن تکیه خواهند کرد. تا زمانی که دانش آموزان مفاهیم پایه ریاضی مانند عملیات اعداد ، هندسه ، اندازه گیری و احتمال را فرا نگیرند ، نمی توانند مسائل پیچیده موجود در جبر ، حساب و آمار را حل کنند.

یک داستان بگویید و برای تصویرسازی از لوازم مناسب استفاده کنید
با توجه به وب سایت PBS Parents ، در سن 7 سالگی ، بسیاری از کودکان می توانند عملکردهای عددی را که منجر به پاسخ آنها می شود در نوجوانان محاسبه کنند. دانش آموزان پایه اول نه تنها می توانند جمع و تفریق کنند ، بلکه می توانند از این عملیات برای انجام مسائل ساده ریاضی استفاده کنند. در حالی که حل مشکلات ساده ، مانند 5 + 10 = 15 بخشی از سال اول ابتدایی است ، افزودن یک فعالیت داستانی تخیلی برای آموزش ریاضی به دانش آموز 7 ساله شما تجربه او را غنی می کند. برای درگیر کردن او در درس از وسایل و یا وسایل تصویری استفاده کنید. به عنوان مثال ، داستان "سه خوک کوچک" را بیان کنید. از دانش آموز بخواهید خانه آجری را با استفاده از بلوک بسازد. در حین ساخت و ساز ، از او بخواهید مسائل ریاضی ساده در مورد آجرها را حل کند. به عنوان مثال ، می توانید به او بگویید: "با هشت بلوک شروع کنید. حالا شش عدد اضافه کنید. اکنون چند آجر در خانه خوک وجود دارد؟" همچنین می توانید این مشکل را اصلاح کنید تا از دانش آموز بخواهید بلوک های اضافه شده را از تعداد کل بلوک ها کم کند.

ایجاد شکل های دو بعدی و سه بعدی
با وجود اینکه بچه های 7 ساله از نظر رشد آمادگی محاسبه زوایای مبهم یا حل مسائل پیچیده شعاع را ندارند ، آنها چارچوب خود را برای هندسه می سازند. دانش آموزان کلاس اول و دوم می توانند اشکال دو بعدی را شناسایی ، ایجاد و ترکیب کنند. آنها همچنین می توانند اشیاء سه بعدی ساده مانند مکعب ها را تشخیص داده و بسازند. دو فعالیت متفاوت اما متصل به هم را امتحان کنید که ریاضی و هنر را به یک هنر ترکیبی خلاقانه با اشکال دو بعدی و سه بعدی ترکیب می کند. از کودک 7 ساله بخواهید رسم کند و اشکال اصلی مانند مستطیل ، مربع ، دایره و مثلث را برش دهید. از او بخواهید تا شکلها را به شکل کولاژ درآورد تا یک عکس بسازد. به عنوان مثال ، یک دایره با دو مثلث در بالا نشان دهنده سر گربه است. یک مربع با یک مثلث در بالا نشان دهنده یک خانه است. فعالیت را با اشیاء سه بعدی تکرار کنید و مجسمه بسازید. از بلوک های فوم ، کره و مکعب و چسب مدرسه برای ایجاد خانه های سه بعدی ، حیوانات یا افراد استفاده کنید.

اندازه گیری کنید و مقایسه کنید
کودکان هفت ساله نحوه اندازه گیری طول و زمان را یاد می گیرند و همچنین نحوه نمایش و تفسیر آموزش ریاضی به کودکان پیش دبستانی داده ها را یاد می گیرند. با انجام یک فعالیت سفارش به دانش آموز جوان خود کمک کنید تا اندازه گیری ها را انجام دهد و درک کند. حداقل سه چوب در اندازه های مختلف جمع کنید. از کودک بخواهید چوبها را به ترتیب از کوتاهترین چوب تا بلندترین چوب قرار دهد. در مرحله بعد ، از کودک بخواهید چند چوب کوتاهتر را از انتها به انتها قرار دهد تا طول آنها با طول بلندترین چوب مساوی باشد. به عنوان مثال ، سه چوب کوتاه که از انتها به انتها قرار می گیرند ممکن است برابر طول یک چوب بلند باشد. این را به عملیات شماره وصل کنید. از کودک بخواهید برای اندازه گیری سه چوب کوتاهتر از خط کش استفاده کند. طول ها را اضافه کنید تا اندازه چوب بلند پیدا شود.

جمع آوری داده ها به نمودار
کودکان هفت ساله همچنین می توانند داده های ریاضی را جمع آوری کرده و روی یک نمودار ساده نمایش دهند. از دانش آموز خود بخواهید از همکلاسی ها یا اعضای خانواده خود نظرسنجی کند تا نحوه جمع آوری و نمایش داده ها را توضیح دهد. به عنوان مثال ، او می تواند 10 دوست را انتخاب کند و می تواند از هر دوست بخواهد رنگ مورد علاقه خود را نشان دهد. همانطور که با دوستانش مصاحبه می کند ، داده ها را روی یک کاغذ بنویسید. به عنوان مثال ، بنویسید: "دو دوست سبز را دوست دارند. سه دوست آبی را دوست دارند. چهار دوست صورتی را دوست دارند. یک دوست زرد را دوست دارد." هنگامی که او جمع آوری داده ها را به پایان رساند ، به او کمک کنید تا یک نمودار میله ای روی تخته پوستر ایجاد کند. تابلو پوستر را به چهار قسمت عمودی علامت گذاری کنید تا چهار رنگ را نشان دهد. در بالای صفحه ، چهار رنگ را لیست کنید. در سمت چپ صفحه پوستر ، اعداد یک تا 10 را لیست کنید. از او بخواهید برای هر رنگ یک نوار رنگی بکشد. به او کمک کنید تا تعداد دانش آموزانی را که دوست دارند این رنگ را دوست داشته باشند ترسیم کند. به عنوان مثال ، چهار دوست گفتند رنگ صورتی مورد علاقه آنهاست ، بنابراین او نوار صورتی را تا خطی که نشان دهنده چهار است می کشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

ترس از ریاضی

اضطراب ریاضی چیزی فراتر از استرس گرفتن در امتحان ریاضی است. این احساس شدید نگرانی یا ترس است که افراد هنگام انجام یک کار ریاضی دارند. این می تواند در خانه ، مدرسه یا محل کار اتفاق بیفتد.

به عنوان مثال ، هنگامی که معلمان یک مشکل ریاضی را در کلاس توضیح می دهند ، کودکان احساس اضطراب می کنند. همچنین ممکن است هنگام انجام تکالیف ریاضی احساس اضطراب کنند. یا وقتی خود را با بچه های دیگر مقایسه می کنند.

کودکان می توانند در مورد ریاضی احساس نگرانی کنند بدون این که مشکلی ایجاد کند. کمی استرس در مورد تکالیف ریاضی حتی می تواند به بچه ها کمک کند تا بازدهی بیشتری داشته باشند.

اما اضطراب ریاضی متفاوت و جدی تر است. این می تواند باعث شود بچه ها از ریاضی اجتناب کنند ، علاقه خود را به مدرسه از دست بدهند یا حتی وقتی جوابها را می دانند اشتباه ریاضی انجام دهند.

اضطراب ریاضی یک تشخیص نیست ، اما این ترس از ریاضی بسیار رایج است. محققان معتقدند حدود 3 تا 5 درصد از کودکان اضطراب ریاضی را تجربه می کنند.

بزرگسالان نیز می توانند اضطراب ریاضی را تجربه کنند. اما آنها ممکن است مانند بچه ها با کارهای ریاضی مکرر روبرو نشوند.

dyscalculia یک تفاوت یادگیری است که باعث ایجاد مشکل در ریاضی می شود. اما اختلال حسابداری همان اضطراب ریاضی نیست. اضطراب ریاضی می تواند باعث شود بچه ها توانایی های خود را در ریاضی زیر سوال ببرند ، حتی اگر مهارت های قوی داشته باشند.

به راحتی می توان دیسکلکالری و اضطراب ریاضی را یک چیز در نظر گرفت ، مخصوصاً به این دلیل که علائم می توانند شبیه به هم باشند. اینگونه فکر کنید:

انجام ریاضی با اختلال حساب مانند پیاده روی با پیچ خوردگی مچ پا است. انجام ریاضی با اضطراب ریاضی مانند یک پیاده روی با توانایی جسمانی است که نگران این است که اگر تلاش کند قله را صعود کند چه اتفاقی می افتد-شک به خود مانع موفقیت می شود.

حتی اگر اختلال حسابداری و اضطراب ریاضی متفاوت باشند ، علائم می توانند با هم تداخل داشته باشند. و ممکن است کودک هر دو را داشته باشد. این نمودار می تواند به شما در درک آنچه در فرزند خود می بینید کمک کند.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2017 بر روی بزرگسالان با اضطراب ریاضی بالا انجام شد ، اضطراب می تواند مانع از کار افراد حتی در حال حل اساسی ترین مسائل ریاضی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اثرات اضطراب بر مغز ، گزارش Hechinger با یکی از نویسندگان این مطالعه ، دانشمند علوم شناختی Sian Beilock ، صحبت کرد. رئیس کالج بارنارد ، کار او بر نحوه تأثیر نگرش و اضطراب بر عملکرد افراد در شرایط پر مخاطره ، چه در ورزش و چه در مدرسه ، متمرکز است. او پیگیری کرد که چگونه اضطراب در مورد ریاضی بر عملکرد ، به ویژه در دختران تأثیر می گذارد و چگونه این نگرش ها از والدین منتقل می شود.

تهدید کلیشه ای چیست و چگونه بر توانایی یادگیری شما تأثیر می گذارد؟

تهدید کلیشه ای پدیده ای است که توسط کلود استیل ابداع شده است. ایده این است که وقتی ترس از ریاضی از یک کلیشه منفی در مورد نحوه عملکرد خود آگاه هستید ، به دلیل گروه اجتماعی یا جنسیت خود ، در واقع می تواند شما را به عملکرد ضعیف تری نسبت به آنچه که در غیر این صورت می توانستید ، سوق دهد.

اخیراً مطالعه ای از دانشگاه استنفورد انجام شده است که می گوید پسران در زمینه ریاضی در مناطق مرفه تر مدرسه از دختران بهتر عمل می کنند ، جایی که پدران نان آور اصلی هستند. نظر شما در مورد مطالعه چیست؟

به نظر من واقعاً جالب است فکر می کنم سوال این است که چرا؟ چه تفاوتی در این زمینه ها وجود دارد؟ تفاوت های جنسیتی واقعاً تحت تأثیر محیط اطراف شما است.

یکی از همکارانم ، سوزان لوین ، چند سال پیش مقاله خوبی داشت که نشان می داد در خانواده های طبقه متوسط ​​و بالا شما تفاوت جنسیتی را در توانایی فضایی می بینید که در بچه های SES پایین تر (وضعیت اقتصادی-اجتماعی) نمی بینید. آنچه در اینجا بیان می شود این است که محیط بسیار مهم است در نحوه فکر کردن ما حتی در مورد معنای برخی از این تفاوت ها.

مصاحبه کامل با سیان بیلوک درباره اضطراب ریاضی توسط شارون لوری را در The Hechinger Report بخوانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

مهارت های ریاضی خود را تقویت کنید

مهارت های ریاضی خود را تقویت کنید:

برای کمک به فرزند خود در زمینه ریاضی ، مجبور نیستید یک ریاضی باشید ، اما هدایت چیزی که ما خودمان نمی فهمیم دشوار است. اگر ریاضی همیشه برای شما یک موضوع دشوار بود ، منابع زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا با اطمینان ریاضیات را بیاموزید.

اگر دوست دارید با مطالعه یاد بگیرید ، من لیستی از کتابهای مورد علاقه ام را برای مادرانی که ریاضی تدریس می کنند ، گردآوری کرده ام. یا اگر ویدئوهای خود را ترجیح می دهید ، دوره های ویدئویی من را در آکادمی ذهن آموزش دیده در مورد حساب ابتدایی بررسی کنید.

به کودک خود کمک کنید احساس موفقیت کند:

تصور کنید اگر به شما بگویند باید قلاب بافی را یاد بگیرید - اما در 12 سال آینده بر روی قلاب دوزی همان روسری ، روز به روز ، درس به درس کار خواهید کرد! این برای بسیاری از بچه ها احساس ریاضی است. کمک به فرزند شما برای داشتن احساس موفقیت در ریاضی مانع از آن می شود که مشقلات روزانه خانه مانند یک کار سخت و نامحدود بی پایان باشد.

به فرزند خود بیاموزید که چگونه ریاضی انجام دهد و چرا این کار را می کند:

مقاله بعد از تبلیغ ادامه می یابد

دریافت درست پاسخ ها احساس خوبی دارد ، اما کار کردن رویه هایی که نمی فهمید - بارها و بارها ، روز به روز - احساس رضایت زیادی را ایجاد نمی کند. وقتی بچه ها درک کنند که چه کار می کنند ، از یادگیری ریاضی بیشتر لذت می برند و زمانی که یک مفهوم به طور ناگهانی کلیک می کند ، به آن لحظات لذت بخش می رسند.

فرزند خود را تشویق کنید که در مورد آنچه انجام می دهد و چرا فکر کند. به او کمک کنید تا ارتباط بین آموخته ها و آنچه را که قبلاً می داند را ببیند. و از ابزارهای دستکاری برای کمک به ملحق و تصویری شدن مفاهیم جدید استفاده کنید. وقتی بچه ها ریاضی را با درک یاد می گیرند ، نه تنها مشکلات بیشتری را درست حل می کنند ، بلکه احساس غرور و رضایت بیشتری در یادگیری ریاضی خود احساس می کنند.

تکالیف تکمیل شده را با هم مرور کنید:

بعد از اینکه کودک به بازی رفت ، فقط ریاضی را به تنهایی اصلاح نکنید. در عوض ، وقت بگذارید تا تکالیف تکمیل شده را با هم مرور کنید. ابتدا به تمام پاسخ های صحیح توجه کنید ، سپس پاسخ های نادرست را با فرزند خود تجزیه و تحلیل کنید. از فرزند خود بخواهید که اشتباهات بی دقتی را تصحیح کند و در مورد مشکلاتی که فرزند شما با آن مشکل داشت ، همکاری کنید. اگر متوجه شدید که فرزند شما این مفهوم را خوب درک نکرده است ، یادداشت کنید تا روز بعد دوباره به آن بپردازید.

نگاه کردن به کار با هم به فرزند شما کمک می کند تا احساس کند که بر یادگیری خود احساس مالکیت دارد و احساس مسئولیت بیشتری می کند. به علاوه ، به فرزند خود نشان می دهید که یادگیری از اشتباهات بخشی از فرایند یادگیری است. این امر به ویژه برای بچه های مضطرب ریاضی اهمیت دارد: دانستن این که اشتباه کردن اشکالی ندارد می تواند به آنها کمک کند تا در انجام وظایف ریاضی ، نفس راحتی بکشند و آرامش پیدا کنند ، بازی ریاضی کودکان 5 ساله بدون این که فشاری برای کامل بودن داشته باشند.

پیشرفت فرزند خود را جشن بگیرید:

هنگامی که فرزند شما یک واحد را به پایان می رساند ، با فرزند خود به آن واحد برگردید و در مورد مهارت های جدیدی که فرزند شما به آن ها تسلط دارد صحبت کنید. هنگامی که روی واقعیت های ریاضی کار می کنید ، نمودار حقایقی را که فرزند شما باید بیاموزد تهیه کنید و از آنها بخواهید که آنها را با آنچه که او به آنها توجه کرده است کنار بگذارد. و هنگامی که فرزند شما کاری سخت انجام می دهد ، مانند تسلط بر حقایق تفریق یا تقسیم طولانی ، برای جشن کاری سرگرم کننده انجام دهید!

در اینجا می توانید آن را بیاموزید: راههای ساده ای که به شما کمک می کند تا ریاضی را برای کودک خود که از ریاضی متنفر است ، تحمل پذیرتر کنید. یکی دو مورد را انتخاب کنید و آنها را در خانه خود امتحان کنید. من امیدوارم که آنها به ریاضیات برای کودک شما یک تجربه یادگیری رضایت بخش تر تبدیل کنند - و همچنین از خیال پردازی ، اشک و عصبانیت جلوگیری کنند!

KATE SNOW یک مربی ریاضی است که مأموریت دارد والدین را در تربیت کودکانی که در ریاضیات توانا و مطمئن هستند تربیت کند. او با تجربه به عنوان والدین در خانه ، معلم کلاس و نویسنده برنامه درسی ، دارای مدرک کارشناسی است. در ریاضیات از دانشگاه هاروارد و M.S. در آموزش ابتدایی از دانشگاه والدن کیت نویسنده سری Math Facts That Stick است. برای کسب اطلاعات بیشتر ، لطفاً به ریاضی مدرسه خانگی کیت مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

فرآیند اجتماعی شدن کودک

چگونه از کودک خجالتی خود حمایت کنیم
بنابراین او می تواند نقاط قوت خود را بپذیرد و از راه سالم خود از پوسته خود بیرون بیاید.

اعتبار ... Eva Cremers

توسط ملیندا ونر مویر
15 آوریل 2020
این راهنما در اصل در تاریخ 9 ژانویه 2020 در والدین NYT منتشر شد.


در جولای گذشته ، من کودک 5 ساله ام را به جشن تولد بهترین دوستش بردم. یک سرگرم کننده ، موسیقی پررونق و 20 مهد کودک رقصنده وجود داشت - و سپس دخترم بود که وحشت زده پشت یک گیاه در گوشه اتاق پشتی محکم شده بود.

برای والدین NYT ثبت نام کنید راهنمایی مبتنی بر شواهد ، به علاوه داستان های شخصی و پیروزی های کوچک والدین دیگر را دریافت کنید. آن را به صندوق ورودی خود ارسال کنید.
من مرتباً دخترم را در پشت اشیا in بی جان پنهان می کنم و نمی دانم چه باید بکنم - یا اینکه نگران باشم. آیا بد است که او مدت زیادی طول می کشد تا در موقعیت هایی که بسیاری از افراد را درگیر می کند سازگار شود؟ آیا بعد از معرفی او به دوستان بزرگسال ، باید افسوس خورد که او مانند نینجا فرار می کند؟ چه کاری باید انجام دهم - و انجام ندهم - برای کمک به پیشرفت او در جهانی که انتظار دارد همه دوستانه و برای گفتگوهای کوچک باشند. من برای دریافت پاسخ با تعداد انگشت شماری از روانشناسان ارتباط برقرار کردم و این چیزی است که یاد گرفتم.

چه باید کرد
درک کنید که کمرویی چیست (و نیست).
به یاد داشته باشید که خجالتی بودن حکم ابدی ندارد.
به خاطر داشته باشید که خجالتی بودن یک نقطه ضعف نیست.
کودک خجالتی خود را نادیده نگیرید
اما آنها را مجبور به موقعیت های ترسناک نکنید.
قبل از وقوع ، در سناریوهای بالقوه استرس زا تمرین کنید که چه کاری انجام شود.
در زمان بازی آماده کمک باشید.
مهمتر از همه ، زیاد نگران آن نباشید.
چه موقع نگران باشید
درک کنید که کمرویی چیست (و نیست).
مردم بعضی اوقات از کلمات "خجالتی" ، "مضطرب اجتماعی" و "درون گرا" به جای هم استفاده می کنند ، اما معنی همه آنها معنای مختلفی است. اگر کودک شما خجالتی است ، ممکن است در موقعیت های اجتماعی احساس ناهنجاری یا عصبی کند زیرا از قضاوت منفی می ترسد - نگران است که طرد شود یا تحقیر شود. از طرف دیگر ، اضطراب اجتماعی خجالتی بودن در مورد استروئیدها است: این یک اختلال قابل تشخیص است که با ترس از تماشا و قضاوت توسط دیگران مشخص می شود ، چنان شدید و مداوم است که زندگی روزمره را مختل می کند. بچه های خجالتی ممکن است در انتقال به مدرسه جدید مشکل داشته باشند و ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد تا احساس آرامش کنند. کودکان مضطرب اجتماعی ممکن است هرگز به آن نقطه نرسند و ممکن است از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

تبلیغات

خواندن داستان اصلی را ادامه دهید

و سپس درونگرایی وجود دارد ، که هیچ ارتباطی با کمرویی یا اضطراب اجتماعی ندارد. این منعکس کننده اولویت فرد برای تنها بودن یا در گروه های کوچک است ، بر اساس آنچه آنها را تأیید و انرژی می دانند. یک فرد درون گرا زمان تنهایی و سکوت را دوست دارد ، در حالی که فرد برون گرا وقت گذراندن با دیگران و قرار گرفتن در موقعیت های تحریک کننده را ترجیح می دهد. سوزان قابیل در کتاب خود ، "آرام" توضیح داد که "درون گراها و برون گراها از نظر سطح تحریک خارجی که برای عملکرد مناسب نیاز دارند متفاوت هستند. افراد درونگرا با تحریک کمتر احساس "درست" می کنند ، مانند زمانی که با دوست نزدیک خود شراب می نوشند ، جدول کلمات متقاطع را حل می کنند یا کتاب می خوانند. برون گراها از انفجار اضافی که ناشی از فعالیت هایی مانند ملاقات با افراد جدید ، اسکی روی دامنه های لغزنده و استحکام دادن به استریو است ، لذت می برند. "

من خودم (و دخترم) را هر دو خجالتی و درونگرا می دانم ، اما مردم می توانند خجالتی و برونگرا ، خجالتی و درون گرا و خجالتی و برونگرا باشند. صفات کمرویی و درونگرایی نیز در یک طیف قرار می گیرد ، بنابراین یک شخص می تواند کمی خجالتی باشد یا نسبتاً خجالتی باشد و یا در پشت گیاهان خجالتی باشد.

به یاد داشته باشید که خجالتی بودن حکم ابدی ندارد.
حیا نیز یک ویژگی ثابت نیست. در حقیقت ، بچه ها معمولاً با گذشت زمان خجالتی تر می شوند فرآیند اجتماعی شدن کودکان، زیرا مهارت های لازم برای مدیریت موقعیت های اجتماعی را می آموزند. ونسا لوبو ، Ph.D. ، روانشناس در گفت: "ما نمی خواهیم بچه ها را در سالهای پیش دبستانی کبوتر کنیم -" آنها خجالتی یا خارج از خانه خواهند شد "- زیرا هنوز هم تغییرات زیادی ممکن است اتفاق بیفتد." دانشگاه راتگرز. هنگامی که او یک کودک نوپا بود ، کودک 8 ساله من به من چسبیده بود و در هنگام ترک مراقبت های روزانه قاتل خونین فریاد می کشید - اما تابستان گذشته ، وقتی او را در یک اردوگاه شبانه جدید رها کردم ، او به سختی قبل از بچه گری خداحافظی کرد تا پیدا کند دوستان جدید. کورالی پرز-ادگار ، Ph.D. ، روانشناسی که در مورد کمرویی در ایالت پن تحصیل می کند ، گفت: "آنها سازگاری را یاد می گیرند." برای اکثر قریب به اتفاق بچه های خجالتی ، "شما به برنامه های درسی ، کتاب کار یا مراجعه به یک درمانگر نیازی ندارید - زندگی روزمره خود را داشته باشید و برای اکثر بچه ها ، کافی است."

به خاطر داشته باشید که خجالتی بودن یک نقطه ضعف نیست.
جامعه ما یک تعصب فرهنگی نسبت به برونگرایی دارد: ما گرسنگی را جشن می گیریم و اغلب به کسانی که ترجیح می دهند خود را حفظ کنند اخم می کنیم. دکتر پرز-ادگار گفت: "من هرگز پدر و مادری نداشته ام که به من مراجعه کند و بگوید ،" من نگران مری هستم ، او دوستان زیادی دارد ، او فقط اجتماعی ، اجتماعی ، اجتماعی است "- این یک مشکل محسوب نمی شود." گفت

با این حال والدین اغلب کمرویی فرزندان خود را یک نقص در شخصیت می دانند و نباید این کار را بکنند. دکتر پرز-ادگار گفت: "کمرویی چیز بدی نیست - این یک پاسخ طبیعی به عدم اطمینان یا تازگی است و در بیشتر موارد ، واقعاً خوب است." هنگامی که به مهمانی شام می رسید ، احتمالاً اتاق را اسکن می کنید تا حس و حال خود را بدست آورید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math