بازی های رومیزی پیشرفته ریاضی می آیند و می روند ، بنابراین فروشگاه های بازیهای داغ امروز را بررسی کنید. آثار کلاسیک مانند Yahtzee ، PayDay ، Life و Monopoly همیشه منابع خوبی برای جمع و تفریق هستند.

برخی از بهترین بازی های ریاضی از تخیل شما ناشی می شوند. بازی شکار رفتگان ریاضی. از گچ برای خط نویسی اعداد در مسیر استفاده کنید و بچه های خود را با سوالات ریاضی که باید با دویدن به شماره صحیح پاسخ دهند ، امتحان کنید. مهارت های شمارش اولیه را با بلوک شروع کنید. ریاضیات می تواند به فعالیتی تبدیل شود که آنها از آن لذت می برند تا یک تمرین آموزشی.

آموزش ریاضی به کودکان

کوکی ها را بپزید
کوکی های نرم ابزارهای آموزشی عالی می سازند. در حالی که می توانید کوکی هایی را که برای ریاضی ساده می پزید بشمارید ، یک دسته تازه نیز برای آموزش کسر مناسب است.

با چاقوی پلاستیکی ، بچه ها می توانند یاد بگیرند که چگونه یک کوکی را به هشتم ، چهارم و نیمه تقسیم کنند. عمل دیدن چهارمی ایجاد شده و همچنین تقسیم کل آن به چهارم ، در ذهن کودک تأثیر می گذارد.

از این تکه های کوچک کوکی برای آموزش نحوه جمع و تفریق کسرها به فرزند خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، 1/4 کوکی + 1/4 کوکی = 1/2 کوکی. تکه ها را کنار هم بگذارید تا بتوانند نیمه کوکی را ببینند.

یک جایگزین برای پختن کوکی ها استفاده از خمیر بیسکویت خام یا تهیه خمیر مخصوص بازی است. البته ، هنگامی که یادگیری ریاضی را به پایان رسانید ، نمی توانید کسرهای خود را بخورید ، اما می توانید از خمیر کوکی یا خاک رس قالب گیری مجدد استفاده کنید.

روی یک چرتکه سرمایه گذاری کنید
حتی کوچکترین دستها نیز دوست دارند مهره های چرتکه را به جلو و عقب در امتداد سیم بچرخانند. از چرتکه می توان برای آموزش جمع ، تفریق ، ضرب و تقسیم به بچه ها استفاده کرد.

با چرتکه ، بچه ها مهارت حل مسئله را پرورش می دهند. در استفاده از چرتکه منطقی وجود دارد ، بنابراین مطمئن شوید که می دانید هر مهره رنگی برای استفاده دقیق از چه گروه اعدادی نشان می دهد.

تست فلش کارت ها
فلش کارت ها می توانند مساوی 2+2 را به شما نشان دهند ، اما اجازه دادن به کودکان برای تجربه شمارش معیار ممکن است بهتر عمل کند. با امتحان فلش کارت ها و تجربه عملی ، ترجیحات یادگیری فرزند خود را ارزیابی کنید.

برخی از کودکان با دیدن پاسخ روی کارت یا شمارش تصاویر روی کارت بهتر یاد می گیرند. تا زمانی که به آنها اجازه ندهید اشیاء فیزیکی را شمارش کنند ، دیگران مفهوم ریاضی را درک نمی کنند. دروس ریاضی خود را با هم مخلوط کنید تا ببینید کدام روش برای فرزند شما بهترین کار را می کند.

ریاضی را به فعالیت روزانه تبدیل کنید
از ریاضیات در برنامه روزانه خود استفاده کنید. وقتی به ریاضیات خود می پردازید تا بتوانید به اهداف خود برسید ، از فرزند خود بیشترین بهره را ببرید.

در چراغ قرمز ، چند ماشین آبی می بینید؟
در فروشگاه مواد غذایی ، اگر فقط 10 دلار داشته باشیم ، چند جعبه کراکر می توانیم بخریم؟
در مطب دکتر ، چند کودک در اتاق انتظار باقی می مانند وقتی سه نفر به پشت فراخوانده شوند؟
اگر فقط 1/4 ناهار را بخوریم ، چقدر دیگر برایمان باقی می ماند؟
اگر پوشک 25 درصد تخفیف داشته باشد چقدر هزینه خواهد داشت؟
در آزادراه ، اعداد پلاک روبروی ما چقدر جمع می شود؟
چند پیراهن در ماشین لباسشویی می گذارید؟
اگر لازم است هشت چهارم را بین چهار نفر در بازی تقسیم کنید ، هر نفر چند چهارم می گیرد؟
هنگامی که به فرزند خود نشان می دهید که ریاضیات چقدر می تواند سرگرم کننده باشد ، او از یادگیری که می توانید در سایر موضوعات استفاده کنید ، اشتیاق زیادی پیدا می کند. هنگامی که کودکان از یادگیری لذت می برند ، هیچ مانعی برای آنها وجود ندارد.

منبع:

https://kids.barsamath.com/blog/teach-math-to-kids/