ریاضی و کودک

آموزش مفاهیم ریاضی و خلاقیت به زبان ساده به کودکان

۸ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

برخورد با کودکان خجالتی

گروهی نامرتب از بچه های پیش دبستانی که از ته سیاه و تاپ های سفید آوازهای گروه کر را روی صحنه کمربند می کشند.

پسرم با روشی اشتباه روبرو می شود و انگشتانش را می جوید.

سعی می کنم توجه او را جلب کنم و لبخند دلگرم کننده ای به او بدهم ، زیرا کلمات آشنایی را که وی هفته هاست با صدای بلند و با اطمینان در خانه ما می خواند ، تقلید می کنم. اما او تصمیم می گیرد از نگاه من اجتناب کند ، در عوض روی یک آویز گمراه متمرکز می شود.

من به عنوان یک معلم پیشین دبستان ، بچه های کوچک را به بلند قامت ایستادن ، تماشای تماشاگران و استفاده از صدای بلند و غرورآمیز در هر نوع تلاوت ، نمایش و نمایش موافقم. اما اکنون که من مجری اکراه خودم را دارم ، دوم اینکه خودم را حدس می زنم و می دانم دقیقاً چگونه می توان تفاوت بین ناجور اجتماعی مناسب سن را از چیزی جدی تر تشخیص داد؟

خجالتی بودن در مقابل درونگرایی بودن
والدین معمولاً وقتی فرزندان خود را کاملاً قابل قبول از غریبه ها یا موقعیت ها و مکان های ناشناخته ای از خود نشان می دهند ، برچسب "خجالتی" می زنند. ژان اوتو ، روانشناس بالینی در پالوس وردس ، کالیفرنیا ، می گوید: برای والدین و معلمان مهم است که بین کمرویی زودگذر و نوع شخصیت واقعی که احتمالاً در بزرگسالی نیز ادامه خواهد یافت ، تمایز قائل شوند. او می گوید: "کمرویی و درونگرایی چیزهای یکسانی نیستند." "کودکی که خجالتی است غالباً در موقعیت های اجتماعی ناراحت کننده است و احساس آسیب پذیری می کند. اما غالباً این بچه ها دیر گرم می شوند و با افزایش سطح راحتی بیشتر درگیر می شوند و عموماً در موقعیت های بدیع یا اطرافیانی که نمی شناسند خجالتی هستند. "

   عکس گریه کودک
   او می گوید ، در صورتی که کودک شما معاشرت نداشته باشد ، چه کند؟ از طرف دیگر ، افراد درونگرا به شدت مقدار خاصی از خلوص را ترجیح می دهند و باتری خود را با زمان خرابی شارژ می کنند.

بخاطر داشته باشید که برچسب زدن به کودک خود به عنوان "خجالتی" برای عذر رفتاری که ممکن است آداب شما را شرم آور یا بد جلوه دهد ، مانند امتناع از سلام و احوالپرسی با بزرگسالان ، ضرری بیش از سود دارد. فران والشیش ، روان درمانگر خانواده و روابط بورلی هیلز و نویسنده کتاب والدین خودآگاه ، می گوید: "اگر کودک خود را خجالتی بنامید ، این خطر وجود دارد که ممکن است کودک آن را به نوعی دارای نقص یا کمبود باشد."

سارا تورن * ، مربی و مادر و والدین ، ​​در همان اوایل تشخیص دادند که دخترش نشانه هایی از درونگرایی را از خود نشان می دهد اما همچنین احساس نمی کند "خجالتی" گفتن کودک مفید است. او می گوید: "من خجالتی بودن را به عنوان برچسب دوست ندارم ، زیرا غالباً مربوط به شرایط است." وی گفت: "بسیاری از کودکان با کودکانی که با آنها رابطه خوبی دارند ، یا با بزرگسالانی که می دانند چگونه به خوبی با کودکان تعامل داشته باشند کاملاً اطمینان دارند. بعضی اوقات بزرگسالان فقط اگر کودکی را مانند آنچه از نظر اجتماعی انتظار دارند پاسخی ندهند ، خجالتی نشان می دهند.

والفیش برای حمایت از کودکان خجالتی یا درونگرا به طور طبیعی در کشف جهان ، به والدین توصیه می کند که فرصت هایی را برای تمرین مهارت های اجتماعی به روشی غیر تهدیدآمیز ایجاد کنند. وی به والدین پیشنهاد می دهد که قرارهای بازی را فقط با یک فرزند دیگر تنظیم کنند ، زیرا گروه ها ، به ویژه سه نفره ، می توانند باعث کنار آمدن بچه های کم قاطع شوند. وال فیش همچنین به والدین توصیه می کند که در تعامل با کودک خود انتخاب کنند. ”از یک کودک آرام و نرم برای یک قرار بازی دعوت کنید. و اگر فرزندتان در نزدیکی شما با شما احساس امنیت بیشتری می کند ، در نزدیکی او بنشینید اما تا جایی که راحت تحمل کند دور شوید. شما می خواهید بدون تقویت وابستگی او به خود حمایت کنید. "

اضطراب بیش از خجالتی بودن است
اضطراب ، برخلاف کمرویی ، یک بیماری است که اغلب با علائم جسمی همراه است و به طور معمول باعث ناراحتی و استرس در مبتلایان می شود.

موسسه اضطراب اجتماعی ، تنها مرکز درمانی در جهان که فقط در زمینه درمان اضطراب اجتماعی تخصص دارد ، اشاره می کند که کمرویی یک ویژگی شخصیتی است ، در حالی که اضطراب اجتماعی با احساسات منفی طاقت فرسا همراه است. اتو می گوید: "افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی روزانه ترس ، اضطراب ، استرس ، خجالت و تحقیر را تجربه می کنند." "میزان اضطراب تجربه شده برای ایجاد درد عاطفی بزرگ و اجتناب از موقعیت ها به جای مواجهه با آنها و احساس ترس و اضطراب ، به اندازه کافی است."

بنابراین مراقب علائم جسمی یا عاطفی همراه با علائم شایع کمرویی در کودک خود باشید. اتو می گوید: "به دنبال شکایت های جسمی مانند سردرد یا معده درد باشید ، به خصوص در مواقعی که کودکان ممکن است احساس ترس یا ترس داشته باشند." "بسیاری از بچه ها یکشنبه شب بیمار می شوند زیرا صبح ها مایل به رفتن به مدرسه هستند و قریب الوقوع عذاب یا ترس را تجربه می کنند."

مادر دو فرزند زایدا خازع همیشه می دانست که یکی از دخترانش خجالتی است فرآیند اجتماعی شدن کودکان و نگران پیامدهای آن در زندگی اجتماعی دختر کوچکش بود. "من نگران بودم زیرا او می خواست دوستانش با آنها بازی کنند ، اما او پیام های گیج کننده ای برای همسالان خود می فرستاد. او بیش از حد خجالتی است و حتی نمی تواند سلام را آغاز کند مگر اینکه نزدیکترین دوست او باشند. "

اما اخیراً تشخیص اضطراب نحوه رسیدگی او به امور را تغییر داده است. ثبت نام دخترش برای کلاسهای ورزشی به ایجاد زمانهای منظم و قابل پیش بینی که انتظار می رفت با دیگران تعامل داشته باشد کمک کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

بررسی بیش فعالی در کودکان

ADHD چیست؟
اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD) یک اختلال رشد عصبی پیچیده است که می تواند موفقیت کودک در مدرسه و همچنین روابط او را تحت تأثیر قرار دهد. علائم ADHD متفاوت است و گاهی تشخیص آنها دشوار است.

هر کودکی ممکن است بسیاری از علائم فردی بیش فعالی را تجربه کند. بنابراین ، برای تشخیص ، پزشک کودک شما باید کودک شما را با استفاده از چندین معیار ارزیابی کند.

ADHD به طور کلی در نوجوانان در کودکان تشخیص داده می شود ، میانگین سنی برای تشخیص ADHD متوسط ​​7 سال است منبع معتبر.

کودکان بزرگتر که علائمی از خود نشان می دهند ممکن است بیش فعالی داشته باشند ، اما آنها اغلب در اوایل زندگی علائم کاملاً مفصلی از خود نشان داده اند.

برای کسب اطلاعات در مورد علائم ADHD در بزرگسالان ،علت بوجود آمدن بیش فعالی این مقاله می تواند کمک کند.

در اینجا 14 علامت شایع ADHD در کودکان وجود دارد:

1. رفتار متمرکز بر خود
علامت رایج ADHD چیزی است که به نظر می رسد ناتوانی در شناخت نیازها و خواسته های دیگران است. این می تواند به دو نشانه بعدی منجر شود:

قطع کردن
مشکل در انتظار نوبت خود
2. قطع کردن
رفتار متمرکز بر خود ممکن است باعث شود کودک مبتلا به ADHD دیگران را در حین صحبت یا مکالمه یا بازی هایی که بخشی از آنها نیست قطع کند.


3. مشکلی در انتظار نوبت رسیدن آنها
کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است هنگام فعالیت در کلاس یا هنگام بازی با کودکان دیگر در انتظار نوبت خود مشکل داشته باشند.

4. آشفتگی عاطفی
کودک مبتلا به بیش فعالی ممکن است در کنترل احساسات خود مشکل داشته باشد. ممکن است در اوقات نامناسب عصبانیت داشته باشند.

بچه های کوچکتر ممکن است خلق و خوی داشته باشند.

5. فیجتینگ
کودکان مبتلا به ADHD اغلب نمی توانند آرام بنشینند. آنها ممکن است هنگام اجبار نشستن سعی کنند از جای خود بلند شوند و بدوزند ، تند تند بزنند یا روی صندلی خودشان را بچرخانند.


6. مشکلات بی سر و صدا
پریشانی می تواند کودکان ساکن در بیش فعالی را در بازی ساکت یا آرام در انجام فعالیت های اوقات فراغت دشوار کند.

7. کارهای ناتمام
کودک مبتلا به بیش فعالی ممکن است به موارد مختلف علاقه نشان دهد ، اما ممکن است در پایان دادن به آنها مشکل داشته باشد. به عنوان مثال ، آنها ممکن است پروژه ها ، کارهای خانه یا مشق شب را شروع کنند ، اما قبل از اتمام به سراغ مورد بعدی می روند که مورد توجه آنها قرار گیرد.

تبلیغات
درمان سنتی - به صورت آنلاین انجام می شود
برای نیازهای روزمره درمانی خود ، یک درمانگر از شبکه درمانگران BetterHelp پیدا کنید. یک مسابقه برگزار کنید ، با شما مطابقت پیدا کند و از طریق جلسات تلفنی یا ویدیویی پشتیبانی را شروع کنید. برنامه ها از 60 دلار در هفته + 10٪ تخفیف اضافی شروع می شود.

8. عدم تمرکز
کودک مبتلا به بیش فعالی ممکن است در توجه - حتی وقتی کسی مستقیماً با او صحبت می کند - مشکل داشته باشد.

آنها خواهند گفت که شما را شنیده اند ، اما دیگر قادر به تکرار آنچه شما گفتید نیستند.

9. پرهیز از انجام کارهایی که نیاز به تلاش ذهنی گسترده دارند
همین عدم تمرکز باعث می شود کودک از انجام فعالیت هایی که به یک تلاش ذهنی مداوم نیاز دارد ، مانند توجه در کلاس یا انجام تکالیف ، اجتناب کند.

10. اشتباهات
کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است در پیروی از دستورالعمل هایی که به برنامه ریزی یا اجرای یک برنامه نیاز دارند ، مشکل داشته باشند. سپس این می تواند منجر به اشتباهات سهل انگارانه شود - اما نشان دهنده تنبلی یا کمبود هوش نیست.

11. خیال پردازی
کودکان مبتلا به بیش فعالی همیشه پر سر و صدا نیستند. نشانه دیگر اختلال بیش فعالی ، کم حرف بودن و درگیری کمتر از بچه های دیگر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

با کودک لجباز چه کنیم؟!

بچه ها را بالا می برد
10 نشانه ای که در حال تربیت کودکی با اراده قوی هستید
توسط امی مورین ، LCSW

 بررسی پزشکی توسط آرون جانسن ، MD به روز شده در 21 سپتامبر 2020
چاپ
کودک با اراده ، هیچ پاسخی نمی گیرد.
آریل اسکلی / دیجیتال ویژن / گتی ایماژ

فهرست مطالب
انفجارهای شدید و عصبانی
خواستار دانستن چرا است
بحث سرسختانه
رئیس
امتناع از انطباق
بی حوصلگی
ساخت قوانین خود
استحقاق
شنوایی انتخابی
در حال حرکت با سرعت خودشان
اگرچه همه بچه ها گاهی اوقات می توانند با اراده قوی باشند ، بعضی از کودکان ویژگی های خاصی را به طور مداوم از خود نشان می دهند. خلق و خوی این بچه ها که به عنوان "بچه های روحیه" نیز نامیده می شود ، اغلب از سنین پایین مشهود است.


با اراده قوی همان "بچه بد" بودن نیست. بچه های با اراده قوی به راحتی تصمیم می گیرند کارها را طبق شرایط خودشان انجام دهند. گرچه لجبازی محض آنها در بعضی مواقع قابل تحسین است ، اما برای والدین و معلمان نیز کاملا ناامیدکننده است.

متقاعد کردن یک کودک با اراده قوی برای انجام هر کاری که نمی خواهند انجام دهند دشوار است. اگر کودک شما این رفتارها را از خود نشان می دهد ، نکته اصلی این است که به جای خرد کردن روح خود ، راهی پیدا کنید که به آنها کمک کند انرژی خود را به سمت یک چیز مثبت هدایت کنند.

انفجارهای شدید و عصبانی
در حالی که همه بچه ها مزاحمت ایجاد می کنند ، برخی از آنها عصبانیت شدیدی را نشان می دهند که برای مدت طولانی فروکش نمی کند. آنها تحمل ناامیدی پایینی دارند و برای ابراز خشم خود به روشی مناسب اجتماعی تلاش می کنند. و گاهی اوقات ، ممکن است تصوری نداشته باشید که حتی در وهله اول چه عواملی باعث ایجاد آنها شده است.

چه کاری باید انجام دهید: احساسات کودک خود را تصدیق کنید
طغیان های عصبانی اغلب تلاش برای اطمینان از درک دیگران از میزان ناراحتی کودک است. احساسات فرزند خود را تأیید کنید و بگویید ، "من می فهمم که شما ناراحت هستید که اکنون نمی توانیم به خانه مادربزرگ برویم."


حتی اگر فکر می کنید رفتار فرزندتان بیش از حد برای شرایط بسیار چشمگیر است ، با گفتن این که "این مسئله بزرگی نیست" احساسات او را به حداقل برسانید. وقتی بچه ها احساس شنیدن و درک می کنند ، کمتر مجبور می شوند تا به شما ثابت کنند که چقدر احساس بدی دارند.


خواستار دانستن چرا است
شنیدن "از آنجا که من چنین گفتم" برای بسیاری از کودکان ناامید کننده است. آنها می خواهند بدانند که چرا نمی توانند زیر باران بازی کنند یا اینکه پریدن روی کاناپه فکر بدی است. در حالی که ممکن است وسوسه شوید که بگویید: "نمی دانم" یا "فقط به این دلیل" اما این نوع پاسخ ها کودک شما را راضی نمی کند. اگر می خواهید فرزندتان بحث و گفتگو را متوقف کند ، باید در میان بگذارید که چرا این یک مسئله ایمنی ، اخلاقی ، اجتماعی یا حقوقی است.

چه کاری باید انجام دهید: یک توضیح مختصر ارائه دهید لجبازی در کودکان
اگرچه یک بحث طولانی مفید نیست ، اما توصیف دلیل اصلی تعیین محدودیت مشخص می تواند مفید باشد. به عنوان مثال ، گفتن: "ما امروز نمی توانیم به پارک برویم زیرا برف می بارد و وسایل زمین بازی نیز ایمن نیستند" به کودک شما کمک می کند تا درک کند که قوانین شما صرفاً تلاشی برای انکار چیزی برای کودک شما نیست ، بلکه این یک دلیل معتبر در پشت آنها وجود دارد

بحث سرسختانه
بچه هایی که دارای خلق و خوی با اراده قوی هستند ، در صورت اختلاف نظر تسلیم نمی شوند. آنها عاشق درگیری های قدرت هستند و پافشاری سرسختانه آنها اغلب مردم را خسته می کند.

آنها بحث کنندگان بزرگی هستند که در یافتن روزنه ها و موارد استثنایی تبحر دارند. بنابراین تعجب نکنید وقتی فرزندتان یادآوری می کند که یک بار به آنها اجازه داده اید برای صبحانه بستنی بخورند یا دروغ گفتن موجهی چون شما نمی خواستید نرخ بزرگسالان را برای بلیط فیلم بپردازید حتی اگر آنها برای بلیط بچه ها بیش از حد سن داشتند. .

چه کاری باید انجام دهید: یک هشدار و یک نتیجه دهید
گاهی اوقات والدین از دادن عواقب به بچه ها اجتناب می کنند زیرا آنها نمی خواهند با عواقب پس از آن کنار بیایند. اما کودکان باید درکی از زمان عبور رفتارهایشان از مرزها داشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

بازی و ریاضی

برای کودکان خردسال به عنوان شهروندان کمک کننده ارزش قائل شوید ، و بیشتر ...
SHANE GREEN
اخبار
07/07/21
2 دقیقه بخوانید
بازنگری در مورد چگونگی احترام گذاشتن https://kids.barsamath.com/blog/math-game-for-kids/ما نسبت به کودکان خردسال ، لذت زندگی خانوادگی در اتوبوس و برنامه ای که لگو شما را اسکن می کند و ایده هایی برای ساختن آن پیشنهاد می کند.
انتخاب منابع تفکربرانگیز و مفیدی از سراسر وب در زمینه آموزش و پرورش کودکان و حمایت از خانواده ها.


کودکان فراتر از بازگشت سرمایه هستند
(ژان ماری یوریو و نیکولا یلاند ، پیگیری ، دانشگاه ملبورن)

این مقاله قابل تأمل است که طرز فکر ما درباره کودکان خردسال را به چالش می کشد. نویسندگان می گویند ، بیشتر تحقیقاتی که به برنامه ها و سیاست های دوران کودکی اطلاع می دهد ، مبتنی بر ایده کودکان کمبود است. مجموعه ای از مهارتهای "عادی" که آنها باید داشته باشند وجود دارد ، و در غیر این صورت ، آنها باید آنها را جبران کنند.

بنابراین وقتی صحبت از بودجه می شود ، همه چیز در مورد یک استدلال سود و سود است. نویسندگان می نویسند: "این وضعیت کودکان را در جوامع کاهش می دهد و فقط هنگامی که بزرگسالانی می شوند که در اقتصاد سهیم هستند اهمیت آنها را تشخیص می دهد."

آنها بر اساس گزارش جدید خود ، استدلال می کنند که ما باید کودکان خردسال را "شهروندان فعلی توانمند و کمک کننده" بدانیم. آنها ایده ها ، دیدگاه ها و سالات مهمی را ارائه می دهند.

این یک چالش قدرتمند برای تفکر متعارف در مورد نحوه نگاه ما به کودکان خردسال است.

مقاله کامل را بخوانید
کوین و خانواده اش را ملاقات کنید. آنها شهر را برای زندگی در یک اتوبوس هشت متری خندق کردند
(پاتریک رایت ، ABC هر روز)

همه گیر و قفل شدن بسیاری از خانواده های شهری شاهد زندگی دور از دود بزرگ هستند که راهی متفاوت و کمتر شلوغ را در پیش می گیرند. بسیاری استرالیای منطقه ای را انتخاب کرده اند.

کوین کرافت و خانواده اش از این ایده استقبال کردند ، درست قبل از اینکه زندگی ما تحت سلطه COVID باشد. او و همسرش کریستینا خانه اجاره ای خود در سیدنی را با یک دستگاه Hino 1992 عوض کردند و راهی جاده شدند.

پسر آنها مارکو 18 ماه پیش وارد شد ، بنابراین آنها اکنون در خلیج بایرون مستقر هستند ، اما 25 درصد سال را در سفر هستند. هر دو موفق به کار از راه دور می شوند ، و هیچ پشیمانی از در آغوش گرفتن زندگی ون ندارند.

مقاله کامل را بخوانید

یک جعبه آجر لگو دارید؟ این برنامه شگفت انگیز آنها را اسکن کرده و ساختهای جدیدی را پیشنهاد می کند
(باری کالینز ، فوربس)

توده عظیم آجرهای لگو در همه جا وجود دارد ، ساعت ها ساعت بازی و مهارت های مربوطه را تحویل می دهد.

اما اگر الهام کمی کوتاه باشد چه می کنید؟ جواب یک برنامه جدید ، موجود در iPhone است.

این برنامه شمع آجرها را اسکن می کند و ایده های جدید لگو را برای ساخت ، بر اساس قطعات و رنگ های مجموعه ، پیشنهاد می دهد.

نویسنده متذکر می شود که با قضاوت بر اساس ویدیوی آزمایشی فوق ، به نظر می رسد این برنامه می تواند هزاران آجر را فقط در چند ثانیه شناسایی کند.

این پست را دوست دارید؟ لطفاً با استفاده از دکمه های موجود در این صفحه اشتراک گذاری کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

کودکان لجباز

برخورد با کودکان لجباز برای والدین یک چالش است زیرا وادار کردن آنها به کارهای اساسی مانند حمام ، خوردن یک وعده غذایی یا رفتن به رختخواب یک نبرد روزمره است. والدین ناخواسته با تسلیم شدن در برابر احساسات خشن ، رفتار ناپذیر در کودکان را تشویق می کنند.

بهترین راه برای مقابله با کودک لجباز این است که به او نشان دهیم رفتار او مثر نیست. برای نتیجه مطلوب به رفتار خوب آنها توجه کنید. MomJunction چند نکته را ذکر کرده است که می تواند در برخورد با یک کودک لجباز کمک کند.

خصوصیات یک کودک لجباز
هر کودکی که اراده آزاد اعمال می کند لجبازی نمی کند. اگر کودک شما لجباز یا مصمم است قبل از هرگونه اقدام جدی ، درک آن مهم است. کودکان با اراده قوی می توانند بسیار باهوش و خلاق باشند. آنها س aالات زیادی را مطرح می کنند ، که ممکن است به عنوان عصیان باشد. آنها نظر دارند و "عمل کننده" هستند. از طرف دیگر ، بچه های لجباز به عقیده خود پایبند هستند و آماده شنیدن سخنان شما نیستند.

در اینجا چند ویژگی دیگر وجود دارد که ممکن است کودکان لجباز از خود بروز دهند

آنها نیاز شدیدی به تصدیق و شنیدن دارند. بنابراین آنها ممکن است اغلب مورد توجه شما قرار بگیرند.
آنها می توانند به شدت مستقل باشند.
آنها متعهد و متعهد هستند و آنچه را دوست دارند انجام می دهند.
همه کودکان عصبانیت می اندازند ، اما ممکن است کودکان لجباز این کار را اغلب انجام دهند.
آنها دارای ویژگی های رهبری قوی هستند - آنها می توانند گاهی "رئیس" باشند.
آنها دوست دارند کارها را با سرعت خود انجام دهند.
مدیریت یک کودک لجباز ممکن است دشوار باشد ، اما همه چیز بد نیست.

روانشناسی کودک لجباز: درک کودکان لجباز
اگر عزم راسخ یکی از لباس های محکم شماست ، دوست دارید این مسئله را در فرزندان خود نیز مشاهده کنید. اما قسمت مشکل این است که تفاوت بین عزم و لجبازی را بدانید. بنابراین چگونه می توان یکی را از دیگری تشخیص داد؟

معنی فرهنگ لغت تعیین 'ثبات هدف' است.
لجبازی به معنای داشتن عزمی راسخ در انجام کاری یا عمل به روشی خاص تعریف می شود. به زبان ساده ، این است که از تغییر افکار ، رفتارها ، یا اعمال فرد صرف نظر از فشار خارجی برای انجام کار دیگر امتناع می ورزد.
لجبازی در کودکان به دلیل تأثیرات محیطی می تواند ژنتیکی یا رفتاری اکتسابی باشد (1).
برخورد با کودکان لجباز ممکن است به صبر و تلاش بیشتری نیاز داشته باشد ، زیرا شما باید الگوی رفتاری فرزند خود را با دقت مشاهده و درک کنید. در مرحله بعدی ، ما چند نکته در اختیارتان قرار می دهیم که ممکن است در برخورد با کودکان لجباز کمک کند.

نکاتی که می تواند در معامله با کودکان لجباز کمک کند
ممکن است کودک نوپای سرسختی داشته باشید که هر وقت سعی می کنید به او غذا دهید ، از ماندن در گهواره خود امتناع می ورزد یا قاشق غلات خود را کنار می زند. یا ممکن است شما یک کودک شش ساله گاو نر داشته باشید که اصرار داشته باشد هر روز همان لباس را بپوشد و پای او را بکوبد تا از هر قانون یا دستورالعملی که به او می دهید سرپیچی کند. در اینجا چند نکته آورده شده است که می تواند در هنگام پرداختن به طبیعت لجبازی کودک شما مفید واقع شود.

1. سعی کنید گوش دهید
ارتباط یک خیابان دو طرفه است. اگر می خواهید فرزندتان به حرف های شما گوش دهد ، باید اول مایل باشید که به حرف های او گوش دهید. کودکان لجباز ممکن است عقاید قوی داشته و تمایل به بحث و گفتگو داشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

چگونه به کودکان مضطرب ریاضی بیاموزیم؟!

ناگهان ترس وحشتناکی ایجاد می شود. دستان شما شروع به لرزیدن می کنند. قلب شما به سرعت می تپد. احساس می کنید فشار خون شما بالا می رود. کف دستان شما لخته می شود و بدن شروع به تعریق می کند.
 
این اضطراب است. بیشتر افراد در زندگی مقدار کمی اضطراب را تجربه می کنند ، اما بقیه اقبال کمتری دارند و به طور منظم آن را تجربه می کنند. در حقیقت ، اضطراب ریاضی معمولاً بسیاری از افراد ، از جمله کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد.
 
کجا احساس اضطراب می کنید؟ برای برخی ، به عنوان معده درد ظاهر می شود. افراد دیگر از ناحیه فک دچار تنش می شوند یا احساس سردرد می کنند. من اخیراً شخصاً در تیغه های شانه ام فشار می آورم. عضلات فوقانی کمرم خیلی سفت می شوند.
 
برای ما ، احتمالاً به دلیل مشکلات ریاضی خود را نشان نمی دهد. دلایل دیگری نیز برای جمع شدن تنش داریم.

اما ما می توانیم از آن تجربیات احساس اضطراب برای ارتباط با دانش آموزانی استفاده کنیم که هر روز این احساس را در کلاس ما دارند.
 
بعضی از بچه ها بلافاصله دچار حالت تهوع می شوند و از همان لحظه ورود به کلاس ریاضی شروع به خاموش شدن ذهنی می کنند!
 
به عنوان معلمان ریاضی ، وظیفه ما این است که به دانش آموزان خود کمک کنیم تا بر این اضطراب ریاضی غلبه کنند!
 
مقابله با اضطراب ریاضی چیست؟
 
اضطراب ریاضی اضطرابی است که از شما خواسته می شود ریاضی انجام دهید این چیزی فراتر از یک متنفر بودن از موضوع است. ادوتوپیا به ما می گوید که می تواند از همان مهد کودک شروع شود و تقریبا نیمی از دانش آموزان ابتدایی را تحت تأثیر قرار می دهد! متأسفانه ، با بزرگتر شدن کودکان ، تعداد وقایع افزایش می یابد.
 
به گفته Frontiers in Psychology ، "مردم قرن هاست که اضطراب ریاضیات را ابراز می کنند: آیه" ضرب آزار است ... و تمرین من را دیوانه می کند "حداقل به قرن شانزدهم برمی گردد. از منظر تحقیق ، حداقل از زمان معرفی مفهوم "اضطراب تعداد" توسط درگر و آیکن (1957) ، این موضوع موضوع مهمی برای مطالعه بوده است و در سالهای اخیر ، همراه با تمرکز به طور کلی افزایش یافته ، مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. در مورد عملکرد ریاضی
 
 
اضطراب ریاضی حافظه کاری را از بین می برد
 
طبق یک مقاله جذاب از دانشگاه شیکاگو در مجموعه خود "از یک دانشمند شناختی بپرسید" ، تحقیقات روزافزون نشان می دهد که اضطراب ریاضی حافظه ذهنی افراد را از بین می برد. حافظه کاری به نوعی مانند یک خراش است - جایی که شما می توانید چندین چیز را به طور همزمان در ذهن داشته باشید. بدون آن ، ما نمی توانیم چندین کار را حل کنیم و تکمیل کنیم.
 
"فضای" حافظه کاری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و برای حل مسائل ریاضی مورد نیاز است. بنابراین ، از آنجا که این اضطراب هنگام انجام ریاضیات به درون شما دامن می زند ، منطقی است که افرادی که اضطراب ریاضی دارند ، فضای کمتری برای حافظه کاری دارند. "افکار اضطرابی فضای ارزشمند حافظه کاری را مصرف می کنند ... در نتیجه ، [دانش آموزان با اضطراب ریاضی] فضای حافظه کاری کمتری برای اختصاص دادن به ریاضیات دارند و عملکرد ریاضیات آنها آسیب می بیند."
 
 
علائم اضطراب ریاضی
 
آیا فکر می کنید کدام یک از دانش آموزان شما اضطراب ریاضی را تجربه می کنند؟ گاهی اوقات می تواند واضح باشد ، اما Edutopia به ما علائمی می دهد که باید مراقب آنها باشیم:

اجتناب: برخی از دانش آموزان بهانه ای برای عدم حضور در کلاس ریاضی و یا انجام ریاضیات ایجاد می کنند. به نظر می رسد که رفتارهای نادرستی دارند ، اما در واقع نشانه اضطراب ریاضی است. با این حال ، تشخیص اینکه در بعضی دانش آموزان مضطرب ریاضی که در ایجاد مهارت در نوشتن مهارت دارند ، دشوار است تشخیص دهد ، در حالی که آنها واقعاً به سختی ریاضی عمل می کنند.
عدم پاسخ: برخی از دانش آموزان مضطرب ریاضی ممکن است در هنگام پرسیدن س questionsالات مربوط به ریاضی دچار استرس شدید شده و نتوانند به وضوح فکر کنند.
اشک یا عصبانیت (به خصوص اگر در دوره ریاضی به وجود بیایند)
گفتگوی منفی با خود: برخی از دانش آموزان دارای اضطراب ریاضی ممکن است برخی از افکار منفی خود را با صدای بلند به اشتراک بگذارند ، مانند "من هرگز این را نمی گیرم" ، یا "من در ریاضیات خیلی بد هستم"
موفقیت کم: اگر دانش آموزان از ریاضیات اجتناب کنند ، بدیهی است که نمرات آنها بسیار پایین خواهد بود. سپس نمرات ضعیف آنها فقط اعتقادات خود را در مورد ریاضی تأیید می کنند. این می تواند به یک چرخه معیوب تبدیل شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

آموزش حرفه ای ریاضیات به کودکان!

آیا ما در حال آموزش ریاضیات مورد نیاز کودکان هستیم؟
جو بولر ، استاد ریاضیات و نویسنده پرفروش دانشگاه استنفورد می گوید ، هر کودکی از پتانسیل های زیادی در ریاضیات برخوردار است - اما برای دسترسی آنها به آنها ، باید در مورد نحوه آموزش ریاضیات تجدیدنظر کنیم.

توسط سارا گونسر
29 ژانویه 2021
جو بولر وقت زیادی را صرف تفکر و نوشتن درباره اضطراب - به ویژه اضطراب ریاضیات - و تأثیر آن در مسیرهای یادگیری بچه ها کرده است.

ریاضیات ، او در کتاب 2019 خود ، ذهن بی حد و حصر: بیاموز ، سرب ، و بدون موانع زندگی کن ، می نویسد ، موضوع "با آسیب رساندن ترین ایده ها توسط معلمان ، دانش آموزان و والدین است." این یکی از معدود دروس آکادمیک است که در آن بسیاری از دانشجویان ، در همان اوایل ، تصمیم می گیرند که برای این کار کوتاه نیایند: ما یا "یک فرد ریاضی" هستیم یا نیستیم. این مفهوم تمایل دارد تا بزرگسالی به خوبی ادامه یابد. وی می نویسد: "دشوار است که بفهمید چه تعداد افراد در جامعه با ایده های آسیب رسان در مورد توانایی ریاضی خود در این منطقه سیر می کنند ، اما من تخمین می زنم که حداقل نیمی از جمعیت باشد."

Boaler ، استاد آموزش ریاضیات در دانشگاه استنفورد ، نویسنده پرفروش ، و بنیانگذار سایت آموزش ریاضی youcubed.org ، دهه ها به فکر چگونگی جبران خسارت رفته است.آموزش مفاهیم ریاضی به کودکان کار او ، همسو با تحقیقات کارول دوک ، استاد روانشناسی استنفورد ، در مورد ذهنیت رشد ، آنچه را که بولر "مضرترین و پایدارترین ایده های ما در مورد توانایی ذاتی" می نامد ، بررسی می کند. او طرفدار صوتی تغییر روش ارزیابی ریاضیات و مدرنیزه کردن برنامه درسی ریاضیات - به ویژه در دبیرستان - است ، به طوری که جذاب تر ، فراگیرتر و بیشتر آماده می شود تا بچه ها را برای نیروی کار مدرن آماده کند.

منتقدان استدلال می کنند که با اصرار بر ریاضیات به عنوان یک اکتشاف شاد و خلاق ، ما به بچه ها ضرر می رسانیم و مثلاً با کاهش یا حذف دروس حفظی و ریاضی ، کودکان را برای کمبود تسلط در ریاضیات آماده می کنیم. اما Boaler می گوید که هیچ مشاجره ای با مواردی مانند حقایق ریاضی ندارد و معلمان باید به بچه ها کمک کنند تا این موارد را توسعه دهند - نه با "تأکید بر حقایق به خاطر واقعیت ها ، یا استفاده از تست های به موقع ، بلکه با تشویق دانش آموزان برای استفاده ، کار با آنها و اکتشاف اعداد ، "فرایندی که در نهایت حس عددی حیاتی ایجاد می کند و حقایق ریاضی را به روش ارگانیک تری تقویت می کند.

من اخیراً با Boaler برای بحث در مورد بزرگنمایی درباره آزادی ریاضیات ، شیوه های آموزش تولید اضطراب و تغییرات سیستمی که وی می گوید برای مدرن سازی برنامه های درسی ریاضی بسیار مهم است ، نشسته ام.

سارا گونسر: در کتاب خود ذهن بی حد و حصر می گویید که یادگیری مربوط به هویت است. می توانید توضیح دهید؟

جو بوالر: خوب ، ما می دانیم که وقتی مردم یاد می گیرند ، فقط جمع آوری دانش نیست. این واقعاً درمورد تغییر افرادی است که هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math

بهترین تست های هوش برای کودکان

عامل درک کلامی دانش کلامی کودکان و توانایی آنها در استفاده از مهارت های کلامی آنها را در موقعیت های جدید اندازه گیری می کند. نمرات این فاکتور همچنین بازتابی از محیط آموزشی و خانه کودک است. به عبارت دیگر ، اگر کودکی با محیطی غنی از نظر کلامی احاطه شده باشد ، احتمالاً در این عامل بهتر عمل خواهد کرد.
عامل بینایی-فضایی برای اندازه گیری شکل گیری مفهوم غیرکلامی ، درک و سازماندهی بینایی ، پردازش همزمان ، هماهنگی بینایی-حرکتی ، یادگیری و توانایی جدا کردن شکل و زمین در محرک های بینایی طراحی شده است.
عامل استدلال سیال توانایی تشخیص روابط مفهومی زیربنایی را در بین اشیا visual بصری ، و استفاده از استدلال برای شناسایی و بکار بردن قوانین اندازه گیری می کند.
سرعت پردازش ، سرعتی است که کودکان می توانند بدون ایجاد اشتباه ، اطلاعات بصری ساده مانند طرح های انتزاعی یا اعداد را پردازش کنند. اگرچه این معیار توانایی تفکر یا تعقل کودک نیست ، اما دشواری در پردازش اطلاعات ساده (به عنوان مثال ، کپی کردن نمادها یا نامه ها یا اسکن سریع صفحه کار برای اشتباهات) باعث می شود کودک برای درک و پردازش مطالب جدید وقت و انرژی ذهنی کمتری داشته باشد .
حافظه فعال نشانه توانایی کودک در نگهداری اطلاعات در حافظه است تا بتواند آن را دستکاری کند یا محاسبات را با آن انجام دهد. این شامل توانایی انجام محاسبات ذهنی است و می تواند تحت تأثیر توجه ضعیف قرار گیرد.
مقیاس هوش بزرگسالان Wechsler - نسخه چهارم (WAIS-IV)

WAIS-IV متداولترین تست هوش برای افراد 16 تا 75 سال است و ممکن است آزمون هوشی باشد که اگر کودک شما نوجوان بالای 15 سال باشد ، آزمایش های فرعی WAIS-IV معمولاً است. نسخه های "بزرگسال" آزمون های فرعی روی WISC-IV و V.

مقیاس ابتدایی و مقدماتی هوش وکسلر - چاپ چهارم (WPPSI-IV)

این آزمون یکی از پرکاربردترین آزمون های توانایی شناختی برای کودکان خردسال 2 تا 7 سال است. این شامل آزمونهای فرعی است که ماهیت آنها مشابه با WISC-IV و V است. در اصل ، می توان آن را یک گسترش رو به پایین WISC-V دانست.

مقیاس های اطلاعاتی استنفورد-بینه - چاپ پنجم

استنفورد-بینه را می توان با افراد 2 تا 85 سال به بالا استفاده کرد.تست هوش کودکان  این شامل یک باتری آزمون فرعی است که از نظر محتوای بسیاری از آنها مشابه آنچه در مقیاس وکسلر است ، می باشد. این آزمون پنج حوزه محتوایی را اندازه گیری می کند: استدلال سیالات ، دانش ، استدلال کمی ، پردازش بصری - فضایی و حافظه فعال. همچنین نمره کامپوزیت عمومی به عنوان سنجشی از هوش کلی بدست می آید.

مقیاس های توانایی افتراقی - چاپ دوم (DAS-II)

DAS آزمون توانایی شناختی است که می تواند در کودکان 2 تا 17 سال استفاده شود. برای سنجش توانایی خاص در طیف وسیعی از حوزه های شناختی ، مانند توانایی استدلال استقرایی ، توانایی کلامی و توانایی مکانی ابداع شده است. این در تعدادی از زمینه ها شبیه مقیاس های وکسلر است (به عنوان مثال شامل زیرمجموعه های بی شماری است) و نمره توانایی مفهومی عمومی (GCA) را به دست می آورد که مشابه با ضریب هوشی مقیاس کامل WISC است.

خلاصه

همانطور که می بینید ، در واقع چندین معیار اندازه گیری خوبی برای توانایی شناختی وجود دارد و هر یک دارای نقاط مثبت و منفی است. با این حال ، آزمونها شباهتهای بیشتری نسبت به تفاوتها دارند و اکثر کودکان در آزمونها نمرات مشابهی کسب می کنند. هر کسی کودک شما را معاینه می کند ، باید در مورد آزمایش های صحیح برای او فکر کند ، همانطور که پزشک داروی صحیح را برای درمان برخی علائم انتخاب می کند. اگرچه به خاطر داشته باشید که نمره در آزمون ضریب هوشی همین است - نمره. این اندازه گیری توانایی بالقوه کسی نیست و همچنین ویژگی هایی مانند پشتکار ، خلاقیت ، هوش هیجانی و مهارت های دیگر را که در نهایت برای موفقیت آینده فرد مهم هستند ، اندازه گیری نمی کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kids math