ریاضیات: 5 تا 6 سالگی (سال اول)
در سال 1 ، کودک شما با ایجاد مهارت های شمارش و محاسبه ، شروع به ایجاد اعتماد به نفس با اعداد می کند. آنها همچنین درک نصف و چهارم ، شروع به اندازه گیری و تعیین زمان ، و یادگیری برخی از اشکال دو بعدی و سه بعدی می کنند.

به فرزند شما آموزش داده می شود که از 100 به جلو و عقب شمارش کند ، اعداد را به 20 اضافه و تفریق کند و با ایده ضرب و تقسیم آشنا شود. آنها تشویق می شوند تا از اشیاء برای حل مشکلات ساده به صورت عملی استفاده کنند.

بیشتر یادگیری های فرزند شما آموزش ریاضی به کودکان از طریق کاوش و صحبت در مورد ریاضیات در جهان اطراف او انجام می شود و کارهای ساده ای وجود دارد که می توانید برای حمایت از رشد آنها در خانه انجام دهید.

آنچه کودک شما یاد می گیرد
تعداد و ارزش مکان در سال 1 (سن 5 تا 6 سال)
جمع و تفریق در سال 1 (سن 5 تا 6 سال)
ضرب و تقسیم در سال 1 (5 تا 6 سالگی)
فراکسیون ها در سال 1 (5 تا 6 سالگی)
هندسه در سال 1 (5 تا 6 سالگی)
اندازه گیری در سال 1 (سن 5 تا 6 سال)
چگونه در خانه کمک کنیم
نیازی نیست که یک متخصص باشید تا از فرزند خود در زمینه ریاضی حمایت کنید یا به او کمک کنید تا حس خوب عددی را پرورش دهد! در اینجا سه ​​ایده یادگیری ساده ، اما م effectiveثر است که می توانید با استفاده از وسایل روزمره در خانه با فرزند خود امتحان کنید.

1. اشیاء اطراف خانه را بشمارید
هنگام شمارش ، کودک خود را تشویق کنید تا به هر شیء اشاره کند و آنها را در یک ردیف قرار دهد. برای بیش از 10 شیء ، ده ها را گروه بندی کنید تا ببینید که برای مثال 32 عدد 3 ده و 2 واحد است. شمارش دو نفره ، پنج نفره یا ده ها را با استفاده از مثال جفت جوراب ، انگشتان دست یا سکه های 10p تمرین کنید.

2. بازی تاس بازی
برخی از اشیاء - بلوک ها ، دکمه ها ، حتی بیسکویت ها را جمع آوری کنید! دو تاس بریزید و مجموع آن را بیابید و از اشیاء برای افزودن عملاً استفاده کنید. یا مثلاً با 12 شیء شروع کنید ، یک تاس بریزید و عدد نشان داده شده روی تاس را کم کنید تا تعداد اجسام باقی مانده را پیدا کنید. بازیکنی که اجسام بیشتری دارد برنده می شود.

3. از اسباب بازی ها استفاده کنید
با استفاده از برخی از اسباب بازی های مورد علاقه فرزند خود ، به عنوان مثال عروسکی یا ماشین ، کسرها را کاوش کنید. از فرزند خود بخواهید اسباب بازی های خود را با تقسیم آنها به دو گروه مساوی به نصف برساند. بنابراین ، برای ده ماشین ، دو گروه پنج نفره بسازید. به طور مشابه ، یک چهارم را با تقسیم اسباب بازی ها به چهار گروه مساوی تمرین کنید.

ایده های فعالیت بیشتری را در بخش فعالیتهای کودکان ما> خواهید یافت

 

فراکسیون ها در سال 1 (5 تا 6 سالگی)
در سال 1 ، انتظار می رود که کودکان نصف و یک چهارم اشیاء ، اشکال و مقادیر را تشخیص داده ، پیدا کرده و نامگذاری کنند. این شامل:

درک نصف کردن به عنوان تقسیم مساوی در دو بخش یا گروه
پیدا کردن یک چهارم را به عنوان تقسیم به چهار قسمت یا گروه مساوی درک کنید
درک اینکه یافتن نصف برابر با تقسیم بر 2 و یافتن یک چهارم برابر با تقسیم بر 4 است.

ضرب و تقسیم در سال 1 (5 تا 6 سالگی)
در سال 1 ، انتظار می رود که کودکان بتوانند مشکلات ضرب و تقسیم ساده را با استفاده از اشیاء ، نقاشی ها و آرایه ها برای کمک به آنها حل کنند. این شامل:

شمارش در مراحل 2 ، 5 و 10 و درک اینکه ، برای مثال 3 × 2 همان 2 + 2 + 2 است
استفاده از اشتراک گذاری و گروه بندی برای حل مشکلات تقسیم
شروع به درک رابطه بین ضرب و تقسیم می کند.