برای معرفی این مفهوم ، ما به سادگی با نگه داشتن اجسام مختلف در دست ، مقایسه وزن می کنیم. البته بعضی از اشیا are کمی سنگین هستند که در واقع نمی توانند جمع شوند. خوشبختانه ، بچه ها در حال حاضر یک طرح جامد دارند - بیشتر آنها به راحتی می توانند به شما بگویند وزن ماشین بیش از یک توپ فوتبال است.

من از بچه ها خواستم از بطری های آب خود استفاده کنند و اشیایی را پیدا کنند که وزن کمتری دارند و وزن بیشتری دارند. آنها پاسخ های خود را در ژورنال های ریاضی خود ضبط می کنند و ما نیز یک جدول کلاس درست می کنیم.

 

سبک و سنگین

 

قسمت جالب وقتی اتفاق می افتد که آنها شیئی پیدا کنند که از نظر وزنی تقریباً نزدیک بطری آب باشد. حتی من در تعیین اینکه وزن واقعی کدام یک بیشتر است مشکل دارم ، بنابراین فرصتی عالی برای بحث در اختیار شما قرار می گیرد - چگونه می توان به طور قطعی وزن بیشتری را تشخیص داد؟ (چند روز دیگر که شروع به اندازه گیری با مکعب می کنیم ، به آن خواهیم رسید.)

یکی دیگر از بحثهای عالی این است:

اندازه یک شی How چگونه بر وزن آن تأثیر می گذارد؟ آیا بزرگتر همیشه به معنای سنگین تر است؟

من چندین اشیا specifically خاص را برای این مکالمه بیرون می کشم - یک پر ، یک سنگ مرمر ، یک توپ ساحلی و یک بیس بال. اول ، من از بچه ها می پرسم کدام یک بزرگتر هستند؟ هر دو پر و توپ ساحلی بزرگتر هستند. سپس می پرسم کدام سنگین ترند؟ سنگ مرمر از پر سنگین تر است ، حتی اگر بزرگتر باشد. و توپ ساحلی بسیار سبک تر از بیس بال است ، حتی اگر بسیار بزرگتر باشد.

چرا؟ اکثر بچه ها به سرعت متوجه می شوند که توپ ساحلی پر از هوا است و هوا بسیار سبک است. شنیدن آنچه که آنها فکر می کنند در داخل یک بیس بال (سنگ) است جالب است. پس از مدتی بحث ، تصمیم می گیریم هرچه "مواد" (یا ماده) بیشتری در داخل یک منطقه خاص وجود داشته باشد ، وزن آن نیز بیشتر خواهد شد.

سپس ما در مورد تفاوت وزن و جرم بحث می کنیم.